قناة القاهرة والناس

فيديو .. أماني الخياط عن غرق صندل الفوسفات في النيل: الإخوان هم السبب

أخبار ليل ونهار – قالت الإعلامية أماني الخياط، إن جماعة الإخوان المسلمين هم من قاموا بإغراق صندل الفوسفات في مياه نهر النيل.

وأضافت، خلال برنامجها المذاع علي فضائية القاهرة والناس: «محتاجين من المسئولين يعرفونا من كان يقود هذا الصندل وما تاريخه، وده لإن الإخوان أول ناس اتكلموا عن اللي كان بيسوق الصندل».

وتابعت: «الإخوان عرفوا أن اللي سايق الصندل ضابط»، متسائلة: «أيه الحمولة والوزن اللي لازم الصندل يشيله وهل هو الوزن المعتاد ولا كان حاجه تانية؟».

واستكملت: «إزاي الصندل وقع ومفيش حد اتخبط ولا حد حصله حاجة، لازم نسأل نفسنا المعاونين للي كان بيسوق الصندل محدش حصله حاجة إزاي ولا حتي خبطه ولا خدش» .. شاهد الفيديو:

3 تعليقات على “فيديو .. أماني الخياط عن غرق صندل الفوسفات في النيل: الإخوان هم السبب

  1. اماني الخياطة ، ده اسمك الحقيقي اماني الخياطة بتفصلي وتخيطي زي ما أسيادك عاوزين ، بتقولي الاخوان السبب في غرق صندل فوسفات أسيادك العسكر اللي مشغلينك تفصلي تهم وتلبسيها للاخوان المسلمين ، في تسريبات بترول في محطات ماء بالإسكندرية والبحيرة ها يلا بقى وريني شطارت وفصلي حاجة كويسة كده ولبسيها للإخوان ، على فكرة الانقلاب زايل زايل وح يفضلك عملك الرضي يا ضلالية يا خياطة بس خياطة فاشلة ومذيعة فاشلة حسبنا الله ونعم الوكيل فيك انت وأسيادك المجرمين .

اضف تعليق للنشر فورا