مرتضى منصور

حلقة عمرو أديب مع ميدو والهجوم على مرتضى منصور كاملة

أخبار ليل ونهار – حلقة عمرو أديب مع ميدو والهجوم على مرتضى منصور من برنامج القاهرة اليوم كاملة.

وأكد أحمد حسام ميدو، أنه يعلم الكثير عن مرتضى منصور رئيس نادى الزمالك، قائلاً: «عارف بلاوى، ومعايا ورق من ناس كتير ضد مرتضى منصور تتعلق بحياته الخاصة، ولكننى لن أتحدث عن ذلك.. ولاد البلد لا يتحدثون فى الأعراض والشرف والعائلة والأهل، وأنا ابن بلد».

وأضاف ميدو، خلال حواره مع الإعلامى عمرو أديب، ببرنامج القاهرة اليوم على فضائية اليوم أن مرتضى منصور يحاول تشويه صورته ليمنع الأندية الأخرى من التعاقد معه، موضّحًا أن هذا فى قانون الفيفا “جريمة” موضّحًا: «هشتغل وهتشوف هشتغل ولا لأ، وأنت بتتكلم كتير أوى وتسىء، ولذا فقدت مصداقيتك لدى الناس».

وهدد ميدو، مرتضى منصور، موضّحًا أن إحدى بنود قانون العقوبات فى الفيفا تتضمن حرمان التحريض السياسى، مضيفًا: «يا مرتضى أنت أشر منزلة عند الله يوم القيامة من أى حد فينا، والناس خايفة من لسانك، أنت بتفترى على الناس وبتسبهم فى عرضهم وشرفهم».

وأضاف ميدو: «هو بعت ناس كتير عشان يشوشوا على الحلقة، بس أراهن إنه بيتفرج عليّا»، ملوحًا بيده فى الهواء «هاى».

وأوضح ميدو: «مرتضى منصور اتحايل عليّا لتدريب الزمالك خلال عملى مديرًا فنيا فى الإسماعيلى، وهتشوف هدرب فين لأن الناس تعلم مدى إخلاصى، ولما كنت باجى سكران جبتنى تانى ليه؟!.. أنت شفت خرابات كتير، بس مفيش خرابات فى أوروبا..أنت ماروحتش أوروبا».

وأشار ميدو إلى أن مرتضى منصور، طالبه فى مباراة سموحة بعدم إشراك محمد إبراهيم، وخلال المباراة، قال له مرتضى: «آخر يوم ليك فى الزمالك النهارده» مضيفًا: «حاجة مش موجودة فى أى مكان فى العالم، بيحاسبك بالحتة!.. يا مرتضى أنت مش بتفهم فى الكورة، أنت مش رياضى، ومكاليش مدرب جيد سيبه يشتغل لوحده».

شاهد الفيديو:

اضف تعليق للنشر فورا