الفقر، الديون، العشوائيات، التضخم، الغلاء، غلاء، ارتفاع الاسعار، علم مصر

بالصور.. رد فعل المصريين على بيان الداخلية في مذبحة اكتوبر

اخبار ليل ونهار – شن المصريين هجوما كبيرا على  الصفحة الرسمية لوزارة الداخلية على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، ردا على بيان وزارة الداخلية بشأن تصفية عدد 13 مواطن اعزل من بينهم قيادات لجماعة الاخوان المسلمين، في شقة بمدينة السادس من اكتوبر، والتي قالت الوزارة إنهم تبادلوا إطلاق النار مع الشرطة.

شاهد ايضا

بالصور.. ابتسامات قيادات الاخوان بعد قتلهم في 6 اكتوبر تثير تعجب النشطاء

بالفيديو والصور.. من هو ناصر الحافي الذي قتلته قوات الامن في 6 اكتوبر

فيديو .. دليل كذب وزارة الداخلية في مذبحة 6 أكتوبر

 حيث كذب احدهم رواية الداخلية، متحدياً بالقول: ” اتحدي ان يكون هناك فيديو واحد لتبادل لإطلاق النار !!..سهل جداً انك تقتل وتحط سلاح وتصور …. وهل هناك اشتباكات بدون إصابات من الداخلية؟، وواجهة المبني سليمة في الصورة، ولا يوجد فيها خربوش واحد أو مكان رصاصة واحدة .!.

في حين كشف اخر عن ملاحظة مهمة قائلا: “هو ليه الاسلحة مش عليها دم؟، انتو مسحتوها قبل ماتصورا؟ عالم هبلة”.

بينما قال مواطن مصري اخر:” حاجتين لفتو نظري في الصور. أولا. مفيش فوارغ رصاص جمب السلاح،. مع إن السلاح ده بينطر فوارغه بشكل واضح، ثانيا: مفيش دم على الأرض وإنما هدومهم متلطخة من كل جنب، معناه الجثث دي ما ماتتش هنا أو تم تحريكها على الأقل قبل التصوير”.

شاهد ايضا

بالفيديو.. حشود جنازة ناصر الحافي تصدم نظام السيسي

ايمن عزام تعليقا على مذبحة اكتوبر: الداخلية معرصة

وفي تعليق اخر: “كلمني اكتر عن السلاح اللي انتم حاطينه جنبهم، دوركم جاي ياخنازير”.

وقال آخر ساخراً :” والفيش اللي في صوابع الجثث ده ايه !!.. أثناء المطاردة قولتلهم استنوا بس ثواني نعملكوا الفيش وبعدين نرجع نشتبك تاني يا كدابين”.

وقال اخر:”رغم اني ضدهم بس لما تحبو تكدبو ع الشعب ميبقاش بالسذاجة دي مش دي برضو البنادق اللي انتم كنتم طالعين بيها اصلا وقتلتوهم وحطتوها جنبهم علي أساس انهم كان معاهم السلاح ده عيب عليكم اكتوبر كلها شافت اللي حصل”.

اضف تعليق للنشر فورا